torsdag den 14. marts 2013

Northside Part 1

Så blev det lillefredag igen! Og det ved vi alle hvad betyder! Denne gang har jeg taget udgangspunkt i den kommende Northside festival, jeg ved desværre endnu ikke om jeg skal med. Men jeg håber da!

Jeg tager det bedste track fra hver kunstner ( Dette er selvfølgelig det track jeg synes er bedst! der bliver desværre heller ikke taget et nummer fra hver kunstner da det bliver lige lovligt mange sange)

Arctic Monkeys! Jeg er en kæmpe fan af dem, og jeg kan slet ikke få nok! Hvis det stod til mig ville jeg tage med udelukkende for at se dem!





 Band Of Horses! Dette er en af mine absolutte ynglings stille sange, jeg elsker den selvom det er en af de ældre!
   
 The Flaming Lips! Ja de er en af hovednavnene! Jeg lærte dem først at kende her tidligere på året, jeg vil vel beskrive dem som en slags freaky indie? Jeg ved det virkelig ikke, de er bare underlige!  
 Keane! Åh denne gamle sang, jeg høre den stadig en gang imellem... Vokalen er en smule som en stille Muse sang, det er måske derfor jeg er lidt vild med den?  
 The Knife! Dette er også en af de sange jeg kan sidde og falde helt i staver til, der er noget barnligt uskyld over den, og også lidt melankolsk?
   
 Nick Cave & The Bad Seeds! Melankolsk Blues? Ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal beskrive det som? Hvis i kender Tom Waits så er det lidt som det her... Selvfølgelig ikke med Tom Waits lækre stemme... Mmmh!
 
Phoenix! Den her sang bruger jeg faktisk som løbe sang... Hvorfor ved ingen, men der er noget over den, som bare sætter gang i mig! De har en meget britisk lyd over sig, ligesom fx The Kooks osv  
 Trentemøller! Åh hvis der er nogen som siger dansk elektronisk musik, så er det klart Trentemøller jeg tænker på! Han har det absolut fedeste beat, og han har helt klart styr på hvad fanden han laver! Jeg elsker det her track... jeg elsker generelt bare Trentemøller!
Ja faktisk kan jeg lide Trentemøller så meget, så i får sgu lige en ekstra sang med ham! Dette er den bedste, den aller bedst i verden sang at falde i søvn til! Den virker hver gang. Ihvertfald for mig
Tegan And Sara! Åh jeg kan huske første gang jeg hørte dem. Det var for 3 år siden gennem det elektrisk barometer på P3 ( Ja jeg har jo sagt jeg er en musiknørd!) Nå men dette var den gang de var ukendte og prøvede at arbejde sig op ad, der er så meget poetisk i deres tekster, især i denne sang! ( Hvis man føler sig lidt som et røvhul i et forhold, så kan man fx høre den)  
 Ja jeg er hermed blevet enig med mig selv om at jeg er nødt til at tage nogle flere af kunstnerne som kommer til Northside, for deres program er jo for lækkert, og nu kom jeg i tanke om hvor gode nogle af de kunstnere er! Follow up coming soon!
 / Luca

Ingen kommentarer:

Send en kommentar