tirsdag den 2. april 2013

Musiknørden slår til igen! " No Angels"

I mit sidste indlæg ( Som var sindsygt langt) Der var en en sang i bunden, hvis i nåede så langt så godt for jer! Det er min absolutte ynglings sang lige pt! Jeg synes den er helt fantastisk også fordi den har så mange aspekter i den! Nå men derfor har jeg lavet en lille analyse af sangen, bare rolig det er ikke alt for nørdet, og det er noget som i alle vil kunne forstå. Bare lidt sjovt så man kan se hvad sangen er lavet af?

Sangen er her hvis i ikke kan huske den


Sangen er bygget op ad to numre og noget speech. Speechen/Snakken kommer fra en film af Albert Hitchcock som hedder Psycho. Det er en gammel cult film som også kan anbefales. Men nok om det!

"Beatet" er bygget op ad The XX - Angels. Dette er en af mine absolut ynglings sange, så det er nok derfor denne sang er faldet så godt i min smag!

Sangen er her hvis i ikke ved hvordan den lyder



Så tænker i nok " Ja flot Luca, det kunne jeg da også nemt have fundet ud af!" Ja ja! Men der er mere til det! Fordi Bastille har nemlig ikke bare selv fundet på teksten, de fandt bare en der passede perfekt og ændrede den lidt. Eller lavede et cover kan man vel sige? Sangen er en gammel en, det lyder nærmest som noget Destiny's Child har lavet. Jamen bedøm da selv! Uanset hvad så kom det sammen i en fantastisk blanding!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar